25 oktober 2015

HELLO & FÖRLÅT



Har lyssnat överdrivet mycket på Adeles nya låt
HELLO.
Både bra och dåligt.
Musikmagi i öronen samtidigt som den melankoliska melodislingan med orden som skjuter som ett pistolskott i mitt hjärta gör mig alldeles för eftertänksam.
När man är mitt i en löptur från allt det där destruktiva.
När bra energi tar en framåt och man suddar ut dåliga minnen med nya vackra.
Jag läser ofta om att det kan vara bra att acceptera det förlåt man aldrig fick för att lättare kunna kliva vidare.
Eller att både acceptera och förlåta.
Acceptera vad som hänt absolut.
Det har jag gjort.
Tvingat mig själv med djävulsk diciplin.
Förlåta honom?
Förlåta honom för tiden han stal.
Förlåta honom fast han aldrig aldrig bad 
om förlåtelse.
Aldrig undrade.
Den sitter djupt i mig.
Jag undrar ofta hur människor står ut.
Att lägga så mycket i hemliga ryggsäcken 
och aldrig stanna för att plocka ur lite tyngd.
I minnet sitter många känslor kvar.
Att gå långt över sina egna gränser pga rädsla att förlora någon.
Att skydda allt och alla i förhoppning.
Istället för att skydda sig själv.
Gång på gång.
Fortsätter klura på det där med att förlåta.
En utmaning helt klart.





Min kärlek för enkelt stickat i lager på lager med en rå edge fortsätter och vad passar väl bättre under höstens alla 
lite råkalla dagar.
Mys med pärlan och familjen idag.
Lite pepp i lurarna och jag är tillbaka på spåret igen.
En av mina bästa vänner säger alltid att man ska se 
eftertänksamhet och bakslag som terapi.
Att det är ett sätt att bearbeta och 
läka.
Jag tror på henne och öser vidare.

Fin söndag mina vänner.

Kramen M.


Foto via PINTEREST

8 kommentarer:

  1. Kloka ord från klok dotter..

    Kramen mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade mamma. Världens bästa faktiskt. Tack för att du är du♡

      Radera
  2. Förlåtelse betyder inte att du accepterar eller förstår handlingen hos den andra personen. Du förlåter för din skull, för att du ska kunna lägga det bakom dig och kunna gå vidare utan att det som har hänt tynger dig. Ja, gudarna ska veta att det är svårt, men väl värt det. Du ska må bra och ingen ska få ta det ifrån dig...

    Hoppas du får en härlig vecka!
    XXX

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superbra reflektion! Tack för fina och tänkvärda ord. En härlig vecka önskar jag även dig!:)♡

      Radera
  3. Bara största kramen till bästa du!!! ♡ Och såklart ska du lyssna på din mycket kloka vän!! :) ♡ Kram! / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid alltid ALLTID! Tack för allt alltid♡

      Radera
    2. Tack själv bästa för allt alltid! ♡

      Radera
  4. Skillnad på att förlåta och på att glömma. Kan vara bra att förlåta för själens skull och för att kunna gå vidare även om man kanske inte glömmer...Du är värd så mycket mer! Nitar går vi alla på här i livet...Vi får försöka ta lärdom av dem ;-) Kram

    SvaraRadera