9 december 2015

Mode IKON 1


Gud vad tiden rusar just nu.
Snart jul och jag har knappt hunnit fatta att det är december.
Långa mysiga december som brukar vara fyllt med bak och stök.
Just nu känns livet ganska mycket från A till B.
Från det ena till det andra.
Vardagspuls med andra ord kallat.
På kvällarna när pärlan somnat eller när jag får en stund över brukar jag alltid scrolla igenom
där jag ibland bara insuper skön inspo.
Ibland "pinnar" och skapar egna boards.
Otroligt avkopplande och givande om man älskar foto som inspiration.
Här om kvällen fastnade mina ögon på den naturligt mest vackra kvinna som gått i ett par skor.
JANE BIRKIN.
Söt, sexig och naturlig.
Dåtidens KATE MOSS som gick sina egna vägar och satte djupa modespår.
Utan BH med naturlig barm och rakt-upp-och-ned plagg.
Hon behövde hon inget fake vilket jag bara ÄLSKAR.
Alla som känner mig vet om min förkärlek för det avslappnade sjuttiotalet med slanka och enkla siluetter.
Bohemiskt avskalat.
Okrångligt och fritt.







Nu dags för läxläsning och kvällsdisk.
Vi hänger i köket tillsammans.
Pärlan och jag.
Slår sällan på TV:n utan belamrar köksbordet med IPad, pyssel, barbies, dator och mobil.
Tänder några ljus och pratar under tiden om dagen som gått.
Inte dumt alls.

Fin kväll på er!

Kramen M.



2 kommentarer:

  1. Jane B.kommer jag så väl ihåg, en rebell, och som hade en fling men Mick Jagger om jag inte minns fel! Inspirerande läsning som vanligt i denna fina blogg!

    Nu dags för sängen!


    Kram och godnatt från Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att du minns denna härliga tid….hon är lika inspirerande och vacker som du. Kramen <3

      Radera