15 januari 2016

Detaljer


I nätupplagan av 
hittar jag en kolumn med mest lästa reportage.
Såklart finns hon med.
 Superstylisten Marie Olsson Nylander.
Jag har visat hennes hem förut men spanar ändå in och inspireras.
Hennes hem är ett sådant där hem som jag kan ta fram ur högen med extra bra magasin här hemma.
En egen stapel med favorithem.
Vissa säkert tio år gamla.
Då och då tar jag med kaffebaljan och sprider ut dem över golvet i vardagsrummet och bläddrar.
Kommer ihåg och ser hur mitt eget hem formats efter humör och livsplats.
Vad jag inspirerats av och hur jag mått.
Att våra garderober speglar våra personligheter är ingen nyhet.
För mig är det likadant med hemma.
Just nu är det ganska avskalat.
Borta är det bohemiska.
Kontrasterna är inte lika skarpa och vitt dominerar som stark bas.
Något jag själv tror beror på det röriga förra året.
Att jag skapat min egen lugna oas ur kaoset som då rådde.





Kvällens inspirationsbild ovan från Maries hem.
En gigantisk moodboard klädd i linnetyg.
En sådan måste jag ju bara tillverka i sommar.
Tänk vad fint även på barnrummet.


Önskar er en superfin helg!

Kramen M.









4 kommentarer:

  1. Fina bilder! Och hur du än skapar ditt hem så kommer det alltid att vara vackert precis som du själv!

    Kramen Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack världens bästa förebild. Stor kram <3

      Radera
  2. Underbar inspiration, precis som du är för mig och 13000 andra på insta! Älskar din stil och din stilsäkerhet! Du är ett orakel! Finns inget som är så mysigt som att sitta i din underbara lägenhet, mitt i din värld, och bara inspireras och njuta! Stor kram! Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som jag känner hos dig..i din (er;)) värld. Tusen tack min bästa vän! <3

      Radera