8 februari 2016

Årets första vårluft


Jag tittar ut på förmiddags himlen och ser solens strålar kämpandes mot molnen.
Får extrem vårlängtan och sliter fram skinnpaj, sneakers och stora solbrillor.
Vi ska bara springa ut till Handlaren på hörnet för att se om vi hittar något som pärlan och hennes vid det här laget tomma lilla mage är sugen på.
Att kliva ut ur sjukstugan och insvepas av vårvinden som egentligen inte är vårvind.
Det är ju bara februari trots allt.
Ändå.
Årets första känsla i hela kroppen.
En känsla av vad som komma skall.
Vår.
Enkelhet.
Slut på bylsiga plagg och stelfrusna fingrar.
Bara på med jackan och ut.
Min gamla trotjänare till skinnpaj är väl använd till tusen och har precis den patina som jag älskar.
Formad efter mig och lite lätt sladdrig och slarvig.
Den är en keeper som alltid kommer att bo i min garderob.
Precis som slitna jeansjackan i sommar.
Utskickare och vad jag sneglar på för en variabel look i vår är skepparkavajen och långkavajen.
Så galet snyggt till både boots och sneakers.
Emmanuelle Alt nedan är sedan många säsonger superinspirerande i sin variant.





SS16

SS16




SS 16



Finns att köpa hos ADIDAS
Galet inspirerande sida för dig som diggar sneakers.

Önskar fin start på veckan och hoppas att ni alla klarar er från denna farsot av feber och huvudvärk som verkar svepa över Sverige just nu.

Kramen M.





2 kommentarer:

  1. Ja Skepparkavajen, har alltid älskat den så det blir nog ett inköp! Och våren, den efterlängtade men som sagt bara februari än....... men den kommer!
    Härlig text och härliga bilder!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack världens bästa! Vi tar en tur tillsammans någon dag och spanar in lite sköna varianter! Stor kram! <3

      Radera