20 februari 2016

Fläta På


Såg ett inslag på 
site där de tipsar om 14 bohemiska flätor att testa i vår.
Blev superinspirerad och skapade tom en egen board på 
Dagen hemma har ju varit lång så därav mycket häng vid datorn.

Jag har alltid flätat håret till och från och även fortsatt på lilla pärlan.
Vi har båda blivit tilldelade tjockt och yvigt hår med mycket fall.
En perfekt kombo för bohemisk flätning med andra ord.
Jag tycker speciellt mycket om att fläta mitt eget hår på sommaren när även garderoben blir mindre stram.
Ett skönt sätt att slippa tänka på frisyren.
Bara att fläta ihop och dra iväg.
Även ett tunnare hår är fint att fläta runt om huvudet.
Att sedan dra ut lite testar och göra det hela lite slarvigt ger en fylligare känsla.
Så fläta på och lek.
Det är lättare än man tror.
Så fint och jätteroligt.







Nu är vi så pass pigga att vi tar en promenad ut för inhandling av bakprylar.
Sedan en hårtvätt med överdriven balsambehandling efter ett par dagar med hår i bulle.
Kanske ska vi fläta varandras hår ikväll.
Girly girly och mysigt värre.

Önskar er en fin lördagskväll.

Kramen M.





5 kommentarer:

  1. Det är så fint med flätor och du hade ju det ibland även när du var liten, margaretaflätor var det då!

    Mysig lte friskare söndag till er!

    Kram Mammma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margaretaflätor är fortfarande en favorit och jag minns jag minns! :) Tack och kramen! <3

      Radera
  2. Åh jag älskar flätor!!! Jag gick en bok om flätor i julklapp!! Den måste jag ju sätta tänderna i! Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nähä! Den måste jag få glo i! Kram! <3

      Radera
    2. Det måste du! Den tar jag med nästa gång vi ses!!! Kraaaaaam!

      Radera