25 april 2016

RECYCLE



Det här med hållbarhetstänk intresserar mig mer och mer.
En komplex fråga i modevärlden där säsonger numer avlöser varandra och 
kollektionsantalet bara ökar per år som går.
Jag förespråkar kvalité framför kvantitet, men inhandlar naturligtvis även min beskärda del på 
kedjorna.
Mest till pärlan.
Ovan i nya mjukisjeans med blixtar från stortjejsavdelningen.
Väldigt viktigt numer.
Konsumtion har ju naturligtvis en positiv effekt på samhället och behövs,
men vi behöver helt klart hitta en ny balans i en värld där jordens resurser
som bekant inte räcker för evigt.
Det här har H&M tagit fasta på och för tredje året i rad kan du lämna in dina gamla 
kläder från kedjan.
Plaggen skeppas ut i världen och säljs eller skänks vidare.
Textilier återvinns och används till möbelstoppning etc.
är namnet på veckan mellan den 18-24 april, även om du faktiskt kan lämna dina använda plagg året runt.
Läs mer 
Ett ganska vågat men välkommet sätt för en massproducerande koncern att dra strået till stacken.
Heja!




Ny jensjacka till pärlan och förra årets ligger i påsen med sådant jag tänker lämna in i veckan.
Hepp och bravo.





Kolla igenom garderoben och haka på vettja.
Hit eller till andra insamlings stationer.
Sälj vidare eller skänk.
Våga mixa vintage och nytt.
Förändringens tid är kommen och det är bara att öppna ögonen och följa med.
Själv kommer jag stå på Loppis i Hagaby (Örebro) den 28/5 och sälja kläder och inredning.
Också ett sätt att rensa och återvinna.
Superkul och välkommen!

Kramen M.





4 kommentarer: