26 juli 2016

Hemma Jobb Deluxe och Fyra Nya År


Mitt hem och mina prylar.
Blandat med nya ljuvliga produkter/photoart från 
som jag tillsammans med min grymt duktiga kompis 
fotade/stylade under några dagar i juni.
Energikick deluxe när vi vände upp och ned på mitt hem till ett kreativt kaos utan allt för mycket genomtänkta planer.
För mycket planering har alltid hämmat mig.
Jag älskar det spontana i stunden.
Fram och tillbaka.
Hit och dit.
Hamna i den där sköna bubblan där tid och rum försvinner till förmån för prick 
HÄR & NU.
Grymt bra idéer föll på plats och skrattanfall åt riktigt jävla dåliga i slutet på dagarna när tröttheten tog över.
Till slut så.
Så nöjd och så galet roligt.
Vill ni se fler bilder kan ni kika in på min Pinterest
(Kommer fortlöpande att lägga till bilder från fler jobb här, så håll utkik.)




Så sant som det var sagt.
I hörnet placerade vi en gammal VOUGE med minst 10 år på nacken som följt mig i flera flyttar.
KATE
 (bara det att man inte behöver omnämna hennes efternamn) 
fick bli vår symbol/ikon.
 För att hon vågat gå mot strömmen av lika samma.
Stark, snygg och One Of A Kind.
Not like the rest of them darling;)




På med skinnbraxor och heels bara.
Inga konstigheter.
Allt för konsten och upp på köksbordet med coola fjäderväskan.
Hepp och yeah på smyckena jag inte kan få nog av.


I fyra år har jag bott här ovan.
Jag är inte vidare värst nostalgisk av mig när det kommer till platsen jag kallar mitt hem.
Har flyttat så många gånger i mitt liv så vanan är där.
För mig är inte den geografiska platsen förknippat med hemma.
Hemma är där jag är tillsammans med dem jag tycker om mest.
Med mina prylar som gör huset till ett hem.

Märkligt med tidsintervallerna.
Det slår mig plötsligt att jag verkar stanna lika länge på varje plats i mitt vuxna liv.
I fyra år.
När jag tänker tillbaka har de senaste fyra hemmen varit mina i nästan exakt fyra år vardera.
Vindsvåningen mitt i stan med honom innan pärlan.
Maffiga våningen på Öster med honom när pärlan anlände till oss.
Gamla vackra huset med honom och pärlan.
Gigantiska tvåan med fönster och dörrar to die for med bara pärlan.
Här där vi landade och började på ny kula.
I ett nytt liv med nya rutiner.
Här har det hänt mer med mig än på alla de andra platserna tillsammans.
En personlig resa in i ett nytt liv.
Stark.
Stolt.
Glad.
Ledsen.
Ödmjuk.
Tacksam.
Nu fräser vi vidare.
Mot fyra nya år i gammal militär arrest.
Bara det liksom.
Spännande värre på alla de sätt.
Befriande och förändring som nystart.
Det bästa.

Fin kväll hörrni.
Kramen M.











4 kommentarer:

  1. Men jag blir nostalgisk och minns. Men gladast och full i skratt blir jag när jag tänker på dig och mig i våra jackpot scarfs på huvudet och iklädda långa jeanskjolar. Jag tackar ovan för att vi började jobba där båda två och fann varandra. Tänker på alla år och alla platser som vi umgåtts på. Ska lägga din och pärlans lägenhet på ett fint ställe i hjärtat, det har ju hänt så mycket där, men jag minns mest när vi hänger i köket, antingen drickandes vin eller kaffe. Spelade ingen roll. Orden var viktigast. Och vi fyra såklart.
    Nu vänder vi blad. Skapar en framtid. Något nytt, och jag är så glad att vi ska skapa nya minnen i erat nya kök. Det känns bra. Jag ler när jag ser dig och Tuva där i det nya, fastän att jag inte vet hur det ser ut. Men det känns bra i hjärtat. Nu jävlar! Längtar så efter er! Bästa finaste ni!
    Kram från Jennie ♡♡♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ MYCKET KÄRLEK OCH SÅ MYCKET MINNEN MIN FINASTE VÄN♡♡♡ Du är fantastisk och sitter i mig som en syster. Nu öser vi med nya blad på nya platser som ger oss ännu fler ljuvliga minnen. Bamsekram!♡

      Radera
  2. Ja att flytta till ett så historiskt hus måste vara spännande! Tänk alla som vandrat ut och in där! Inlåsta, utsläppta! Det kommer att bli sååååå bra när du får härja fritt där! Spännande! Dricka kaffe eller vin på den härliga balkongen, du och jag kanske!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har du ju hängt här i denna historiska byggnad en del och visst är det härligt! TACK för allt och älskar dig mest! Alltid♡♡!!

      Radera