24 juli 2016

Trädgårds Söndag



Mellan moln, sol och en skvätt regn har jag lånat en av bästa (och bortresta) vännernas trädgård.
Saknar trädgårdslivet så här års.
Passade till och med på att rensa lite ogräs i gruset bara för att.
I denna lilla trädgård mitt i stan blir man hur som helst inspirerad deluxe.
Gråskala och prunkande växtlighet vart man än vänder blicken.
Precis sådär icke tillrättalagt som jag gillar.
Perfekta trädgårdar med raka kanter och jämnklippt gräs känns nej och inte avkopplande någonstans.
Det är ju här man ska andas och njuta.

Packningen hemma fortgår och jag är ensam kvar i stan.
Jobb och flytt är fokus och ledigt ligger på framtiden.
Skönare än skönast med ett välbehövligt brake och en bra bok i vågrätt läge.
Har ni inte läst "Öppnas i händelse av min död" rekommenderar jag den verkligen.
Har plöjt halva storyn idag.
Skriven på ett humoristiskt sätt och med meningar jag gillar skarpt.
Lättläst.
Ska ju såklart inte avslöja handlingen men vill ni få en hint kan ni kika in











Denna trall alltså.
Den helt perfekta och så snygga gråvita tonen man vill åt.
Mums och bra jobbat.



Ser ni lilla biet?:)


I denna sköna trädgård står även en spark parkerad mitt i grusgången.
Perfekt och genialt tänker jag.
Svensk sommar är ju svensk sommar.
Man vet aldrig vilket väder som väntar.
Jag hoppas den får stå still där länge.
I alla fall även imorgon då jag vill inta solstolen och plöja resten av boken.
Hepp och håller tummen.

Fin kväll hörrni, och tack min finaste J för lånet;)

Kramen M.


SparaSpara

2 kommentarer:

  1. Som vanligt har mästerfotografen varit framme, underbara bilder och härlig text!
    Vill låna boken sedan!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästa och det måste du, såååå bra! <3

      Radera