29 augusti 2016

SVÄRTAN & #FURNISHWITHFASHION




En tillfällig kollektion ftån IKEA som är ett resultat av formgivaren MARTIN BERGSTRÖMs samarbete med indiska modestudenter.

#furnishwithfashion

 ...är hashtaggen vi ombes att använda vid omnämning och jag går ju såklart igång direkt.

Poetiska, abstrakta mönster i en svart, vit och grå färgskala med produkter inom glas, trä, textil, papper och metall är vad vi kommer att bjudas på.
Det här känns nytt och SÅ snyggt.
Kollektionen släpps den 9 september och jag är sugen på både pall och papperskonst.
Se hela kollektionen 
och läs mer om samarbetet HÄR












Svart, svart och svart.
Färgen jag älskar över allt annat och som alltid är rätt.
I både hem och garderob.
Själv har jag medvetet valt att plocka bort en del av det svarta i mitt eget nya hem. Vill just nu ha en mjukare övergång och mindre dramatisk kontrast.
Tills jag ändrar mig igen dvs. 
Mitt hem görs om inom ramen för det jag tycker om många gånger under ett och samma år.
Ständig förändring skapar nya idéer och nya sätt att tänka.
Så en svart liten pall som blickfång i köket får det nog bli trots allt.
Mums och fin start på veckan!

Kramen M.









2 kommentarer:

  1. Så mycket fint och vad kul att Ikea gör det här, komm nyss därifrån faktiskt.
    Ha nu en bra vecka gumman!

    Kram från Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur och tack bästa i vanlig ordning♡

      Radera