11 september 2016

Nytt Jobb och Ny Kostym



Skön moodboard från 
Elin jobbar som frilansande stylist och bloggar på RESIDENCE.
Ett inspirerande sätt att skapa en känsla för vad man är ute efter för sitt eget hem eller andras.
Något jag kommer använda mig av framöver.

På min nya arbetsplats.

Jag har bara några veckor kvar på mitt nuvarande arbete där jag mjuklandat och laddat upp 
batterierna i ett år.
Energiförlusten som sög musten ur mig vid det här laget förra året då vi
 precis stängt butiken har fyllts på och det är dags att starta om på riktigt i karriären.
Lilla firman rullar och får hänga med vid sidan av som en treat.
Har klurat hela sommaren på vad som ska göras till hösten och vilka vägar som ska väljas.
Hur jag vill att vardagen ska se ut och vart jag vill vara.
Vill man som jag få vardagen och helgen att flyta ihop så är det inte en enkel kalkyl.
Jag bor i en liten stad med skralt utbud för utveckling och drömmar om ett arbete där intresset i livet inbringar deg på kontot i slutet av varje månad.
Att flänga och fara mellan Stockholm och Örebro med en enda liten söt 8-åring här hemma har valts bort när ivern lagt sig och förnuftet infunnit sig.
Såklart.
Andra gången jag tackat nej till grymt inspirerande arbete och vad göra nu.
Så fick jag nys om inarbetat möbelföretag som skulle ny-satsa och flytta in till staden.
Tjänster efterlystes och jag har till min STORA glädje lyckats haffa en av dem.
I slutet av oktober öppnar "NYA" JAKOBSSONS MÖBLER.
I ny kostym och med nya varumärken.
Igenkänning och återförening för mig på många sätt.
Nytt tänk och nytt koncept.
Att kunna erbjuda personlig guidning och helhetslösningar från en inspirerande miljö.
Så kul och nyp i armen på att jag får hänga med från start på detta spännande projekt.

DET HÄR VILL NI INTE MISSA MINA VÄNNER!

I slutet av oktober väntas nyöppning och jag återkommer så klart i ärendet under resans gång.




Inspiration och en känsla om vad som komma skall.
Ni ser ju själva.
Så glad och längt på en fantastisk inredningshöst.
Gasen i botten och YAY vad kul!

Skön söndag.
Kramen M.






SparaSpara

5 kommentarer:

  1. Äntligen kom det på bloggen! Jag har ju varit med på din resa och är så otroligt glad för din skull! Och Jacobssons möbler får en fantastisk engagerad medarbetare! Du om någon var värd detta!

    Stora kramen från Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag kunde ta ned en stjärna från himlen vore den din mamma. Kärlekskramen!♡

      Radera
    2. Tack gumman!

      Kram Mamma

      Radera
  2. High five och yippie yay!!! Du är grym!
    Stor lycka till kram <3 // Emmelie

    SvaraRadera