25 september 2016

Tid för Reflektion


Tid för reflektion.
Som sig bör när livet är i en förändringsfas.
För mig har det varit många sådana de sista åren.
Med både gott och ont som facit.
Mest gott.
Att ta tag i livet och känna att man lever.
Där är jag nu.
Mycket kommer med mogenhet.
I veckan har jag både fyllt 43 och gjort sista helgen på gamla jobbet.
Tänker på skillnaden mot när jag dansade framför spegeln som tanig 20-åring.
Jobbade som en galning på ett boende och tog alla lediga pass.
Bara för att fylla upp plånboken till månadens slut och sedan tömma den på 
nya kläder och fest.
Runt 30 dansade livet inte lika snabbt och jag sökte mest en förvirrad trygghet.
Varken vågade eller orkade ta tag i det som egentligen brann i mig.
Istället följde jag strömmen.
Bebis och husdrömmar.
Att leka vuxen.
Tackar ovan för henne såklart.
Min skatt som gett livet en ny dimension med magisk kraft.
Strax innan 40 dansade jag jag vidare ensam.
Bestämde mig på alla plan.
Tog tag i livslånga drömmen om egen butik och vågade trampa gasen i botten.
Sedan dess har det mest varit så.
Full fart framåt i den så kallade karriären.
Massa snubblande med lärdom som följd.
Det ena leder till det andra när bollen väl börjat rulla liksom.
Ja, ni fattar.

Nu väntar några dagars ledighet innan ni ska få hänga med mig på en ny resa. 
Örebro på kartan och inredningsfrossa hela dagarna.
Galet och så kul på en och samma gång.

TÄNK SÅ LITE MAN VET OCH SÅ MYCKET MAN FÅR,
OM MAN BARA VÅGAR.









Words by


Sovrumskärlek stylad av grymma
för 
Jag älskar livsstilstänket med kläder och inredning i en salig personlig röra.
Inspiration som ger så mycket mer än bara det ena eller andra.
Mums på det och fin söndag mina vänner.

Kramen M.




Övrig inspiration via Pinterest/StudioNayas

2 kommentarer:

  1. Ja livet med sina vändningar, solsken och regn. Du har verkligen kämpat och och lyckats fast vägen ibland har varit lite svajig! Nu börjar något nytt för dig och med din känsla och kunnighet för inredning och annat så kommer Jacobssons möbler få den bästa. Stort Lycka Till nu och det kommer att bli så bra.

    Kram Mamma

    SvaraRadera