22 oktober 2016

D I Y in DA HOUSE





DIY i form av pompoms för jobbets räkning.
Vi inreder just nu ett fint lekrum för kidsen att hänga i medan mamma och pappa 
inspireras i resten av butiken.
Ett lättare sätt att skapa små svävande bollar att hänga i taket får man leta efter.
Kul att göra även med barnen.
Ärtan och jag har gjort prick lika många vardera.
Bästa sättet att umgås och långt från paddor och mobiler.

Steg 1.
Ta en valfri hög med silkespapper.
Ju fler desto tätare boll och ju färre desto luftigare.
Såklart:)


Steg 2.
Klipp arken på mitten till en rektangulär form.


Stag 3.
Vik sedan på valfri kant beroende på hur stor pompom du vill ha.
Vänd sedan hela högen och vik på motsatt sida likadant.
Sedan samma visa igen.
Tänk dragspel.


….tills du får en sådan här solfjäder.


Steg 4.
Knyt ett snöre eller tunn ståltråd på mitten.
Jag har valt ett vanligt garn.
I butiken kommer vi sedan kapa garnet och hänga våra pompoms i fiskelina för en svävande effekt.

Steg 5.
Klipp sedan spetsiga eller runda ändar beroende på hur du vill att din pompom ska se ut.
Jag har blandat för fin effekt.


Steg 6.
Sedan är det bara att börja dra ett ark i taget mot mitten där snöret är knutet.
Dra mot den sida där upphängnings snöret INTE är.



Voila!
Den här varianten är gjord av fem ark och känns ganska luftig.
Det är bara att leka och prova sig fram vilket man tycker är finast.



…eller gör som ärtan.
Ta massor av ark för en tät och kompakt liten pompom.
Superfint det med.
Blandat är bäst.
Till vardag och fest:)




Helt galet vad tiden rusar just nu.
Att sätta en ny gigantisk butik med helt nya möbler och prylar på plats 
kräver mycket av många.
Jag är helt inne i inredningsbubblan.
Hemma och vänder mellan varven och har huvudet fyllt med planerade idéer som ska bli verklighet 
inom loppet av några dagar innan vi öppnar.
Färger, miljöer, detaljer, personlig prägel och nytänk.
Stress deluxe och samtidigt bland det roligaste jag gjort.
Med fantastiska människor på en fantastisk arbetsplats.
Nyp i armen på det och fin lördag mina vänner.

Kramen M.

2 kommentarer:

  1. Oj vilket slit men roligt slit förstår jag. Ser fram emot att få komma dit i veckan och se allt ni har åstakommit. Kan ju bara bli bra när du är inblandad.

    Kram Mamma

    SvaraRadera