23 november 2016

Maxat Mode


Jag har hittat det.
Ett modemärke som kan bära fanan efter 2ND DAYs makeover med ny design för några
 säsonger sedan.
Märkets nya look andas trend på hög nivå och kanske är det just därför jag inte faller pladask.
Jag har alltid tyckt om att adda udda trendplagg men aldrig sett mig själv som en trendslav.
Var finns personligheten och den egna fantasin då liksom?

Har tidigare berättat om mitt MOMENT när Mia (som jag drev butiken ANYDAY med)  klev in 
på Sjöklints Agenturer och entrade showroomet med just 2ND DAY.
Det här var vårt första inköp till butiken.
Stort och energifyllt.
Jag fick rysningar och ett glädjetjut som går till historien hördes från min mun på hela agenturen och halva kvarteret.
Det här var bara för bra för att vara sant.
Som en gigantisk garderob skräddarsydd bara för mig.
Jeansen JOLIE som sedan blev vår storsäljare hängde på rad i köttkrokar och läderjackorna 
blinkade flörtande åt mig när jag tog ett varv och bara kände in materialen med handen svepandes över plaggen.
Där och då fyllde jag min egen garderob helt besinningslöst med fantastiska läderplagg som fortfarande hänger i min vänstra garderob där jag bara har keepers och favoriter.

Alltid samma känsla när jag bär skinn.
Power och på riktigt.
Vare sig det är brallor, jacka eller skinn-tisha.
För JO.
Självklart har man som t-shirt ambassadör en egen variant i skinn.
Insnöat och härligt.
Det är just det jag tycker om.
I vilken bransch du än befinner dig.
Den där passionerade nördigheten till det du pysslar med.
Att absorberas på ett sätt som andra tycker är överkurs och inte alltid förstår.

Det är dessa människor, med det aldrig sinande drivet som kommer långt och längst.
Får till det lite bättre.
Oftast bäst.

Efter denna långa anekdot ska jag nu försöka komma till ämnet för dagens inlägg.
Min nya upptäckt som kompisen och stilsäkra Hanna tipsade mig om (TACK Hanna!:)).
Älskar du precis som jag att adda skinn till garderoben med kvinnlig finish utan att det
känns allt för rockigt ska du kolla in Sverige designade 
Med fokus på snygga siluetter i skinn blandat med plagg i mocka, päls, ull och cashmere är det en läskande syn som kommer upp på dataskärmen.
Har under några kvällar både scrollat och dreglat på hemsida och märkets 
Det här mina vänner är SÅ bra.
Skinntoppen i marinblått eller ett par nya skinnbrallor till samlingen står högst på önskelistan.
Nåväl.
Tillsammans med nästan ALLT annat typ.





Marint och svart.
Den kombon.
Galet snyggt.



Kort knyt kimono i skinn.
Så maxat snygg till precis allt.


Varsågoda och fin kväll.

Kramen M.







2 kommentarer: