1 november 2016

Nya Jobbet I Ny Kostym



Då var vi igång.
Möbelbutiken JAKOBSSONS med 100 år på nacken har genomgått en stor förvandling och flyttat från landet till stan.
Fått ny kostym.
Jag har fått äran och uppdraget att bygga miljöer och inspirera till mera.
Ta steget mot ett nytt unikt koncept.
Att på massiva öppna ytor hitta rum i rummet och visa bredd för många smaker.
Ovan och under ser ni glimtar från några av de miljöer som jag stylat och inrett.
Variation och lugn.
Okomplicerat och lekfullt.
Ton i ton för ett lugnt samtida uttryck.
Att våga tänka utanför boxen för hur ett rum "ska"och "brukar" se ut.
Att inreda och nita en personlig prägel handlar mycket om just det.
…och att ha roligt!

Målet är att förändra frekvent.
Väcka nyfikenhet med nya miljöer och stilleben.
Så glad att jag får hänga med på en resa som bara har börjat.
Med fantastiska människor på en härlig plats.



Soffan PETITO från FURNINOVA med CONCEPT BY ANNAS fina print Blown Away och knopplist från IRIS HANTVERK som jag använt flitigt i många miljöer.
Galet fin även att sätta runt eller i ett hörn.


Vy.
På en liten del av min stora härliga arbetsplats.


Tavelvägg med printar från LOVE WARRIORS.
Satt på skiva som jag hittade i bråtet när bukten fortfarande var ett bygge.
Hantverkarna kliade sig i huvudet och fattade ingenting när jag jublade över grym patina och lyckligt berömde spill av färg och sådär perfekta sprickor.
Som sagt.
Utanför boxen ba!




Mix av modernt och bohemiskt.
Enkelt och avskalat utan ängslighet.


Golvkärlek ömma fötter.
Sneakers varje dag hade varit det bästa såklart.
Men inte det snyggaste.
Är man estet så är man.
Ända ut i tårna liksom.
Nu fotbad och smörj.
Skönt avslut på grymt rolig jobbdag.
Tacksam och stolt.


Kramen M.






4 kommentarer:

  1. Grymt fint! Så kul att följa! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Allt är så fint och kan det bli annat med dig som inredare.

    Kram Mamma

    SvaraRadera