10 december 2016

Brutal & Inspirerande Veckosummering





Lördag hemma innan julbord med familjen.
Ledig med henne.
Sitter med kaffebaljan och datorn i köket.
Stressar inte någonstans.
Ovanligt och efterlängtat.

Veckan har bjudit på diverse blandad kompott.
Massa jobb och ös med energi.
Gos och mammaliv med liten ärta som funderar mycket på döden just nu.
Sanningar att hantera och en brutal påminnelse.
Kalldusch och några dagars oklarhet i 
i vad och med vem.
Har aldrig varit den som stoppar saker i ryggsäcken.
Ut med det bara och sedan gå vidare.
Kraften kommer oftast från positiv energi.
Vänner, familj och jobb.
Är lyckosamt förunnad med att kunna grabba tag i det som 
är bra och fokusera när/där jag behöver.
Ur ärligheten kommer karma.
Punkt på det hela.


Tänkte även ge mig på en visuell veckosummering.

Lever rätt absorberat i en kreativ bubbla med 
huvudet sprängfullt av idéer hela dagarna i ända.
Yay.
Dagarna flyger fram och nya möten förnöjer.
Passar mig perfekt och samma lika verkar inte vara min grej.

Om man måste välja i havet av flöden som inspirerar mig just nu blir det dessa:

*Skjortan med överdimensionerad ärm.
Äger ett par stycken som används flitigt.
Max nån dag såklart för ett mer opraktiskt plagg får man leta efter.

*Abstrakt konst.
I veckan har vi överösts med Therese Sennerholts nya printar som för mig andas 80-tal i
2016 års färgskala.
Tokgillart.

*Runda former.
Allt från vaser till ljusstakar, mattor och speglar.
Runt känns rätt.
Speciellt tillsammans med den rätt strama och kantiga inredning som dominerar trenden just nu.

*Vida ankelkorta skinnbyxan.
Vårens måste.
Inte att tänka på just nu i vårt vidriga klimat (förlåt alla snöälskande människor) med fulskor som följd.
När värmen kommer åter och snyggskorna får komma
 fram ska jag införskaffa mig ett par.
med sin ENORMA garderob och sitt ständigt lekfulla sätt att se på kläder 
äger och bär naturligtvis ett par.
Säkert sedan de knappt designats klart.
Snart ser vi henne med barnvagn och nytt liv som mamma.




The Sunset Strip från Therese Sennerholt om någon missat.
Former och färger mitt i prick.
SÅ bra.


Ljusstaken KUBUS från BY LASSEN som bott i mitt hem i flera år nu.
Tillsammans med runda vaserna från COOEE Design bildar de ett perfekt stilleben av mjukt och kantigt.
Mums och dessa vaser på önskelista till jobb och hem.


Samma sak igen.
Runt och mjukt vs. kantigt och raka linjer.
Från IKEA Livet Hemma stylat av PELLA HEDEBY








Har på senare tid dragits åt en mer avskalad garderob.
Stickade tröjor.
Kavaj och tisha.
Skjortan och smala jeansen med höga midjan.
Samma sak varje vinter.
På vår och sommar kommer accesserna tillbaka.
Mer av mycket.
Garderoben följer årstiderna och livsstilen.
I dvala på vintern och mer levande på sommaren.
Livet i Norden;)

Långt inlägg om mycket och mer.
Rörigt och rätt härligt.
Livet.
Hinner inte uppdatera som förut så därav långa inlägg med större mellanrum när tiden finns.
Nu långdusch med liten ärta och yviga hår att packa in och rädda från vinterkyla.
En bättre lördag.

Önskar er en fin helg.
Kramen M.




Foto via PINTEREST




2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och en inspirerande text! Alltid kul att läsa och må bra av, Ses snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde vi och TACK för både ord och julbord. Bästa <3

      Radera