27 augusti 2017

Alternativet & Kollektivet




Höst i luften i helgen som varit.
Alltid samma speciella känsla.
Känslan av det långa som komma skall och lätt ångestfyllt adjö 
till det enklare livet med lätta steg.
Nåväl.
Den här sommaren blev i vanlig ordning inte riktigt som jag tänkt mig.
Livet funkar ju oftast så.
Massa bra och en del rätt dåligt.
Att ge någon chansen igen.
I tron om att det omöjliga faktiskt var möjligt.
Romantikern i mig fick ge upp tillslut.

Som på beställning har en ny liten grupp skapats.
Av vänskap över gränser.
Innerlig.
På riktigt.
Familjekänsla och ett alternativ.
Ett kollektiv som vi brukar kalla det.
Jag, Maria och Peppe.
Varannan vecka med småbrudarna Mertha och Tuva.
Tre vänner som i en liten familj.
I ryggen har jag sommar och bad.
Sena kvällar med mat och vin.
Kravlöst häng tillsammans.
Skratt.
Tårar.
Samtal.
Att hitta det i vuxen ålder när man tror att vänskap 
på nära plan är klart sedan åratal är en magisk känsla.
I helgen var vi utan barn i vårt kollektiv och 
passade på att fira både Pride och Peppe.
En födelsedag att minnas med dans och drinkar 
på vad som kändes som årets sista sommarnatt.
Ett avslut och avstamp.
Jag springer inte vidare, men jag går med bestämda steg.
Litar på förnuftet.
Mot en höst med energi och nya tag.
I kreativitetens tecken.
Med den kittlande sköna känslan att inte riktigt
veta vad som kommer att hända.
Ett nytt kapitel i livsboken.
Jag längtar.
Tillsammans med dem som är 
HÄR OCH NU.
Med mig och för mig.
Tack hela min hög med vänner och familj.
Ensam är långt ifrån stark.
Ni är bäst.








Tonerna som dominerar mitt hem just nu.
Beige.
Grått.
Vitt och en gnutta svart för kontrast.
Min tidigare förkärlek för skarpa kontraster har dämpats en aning.
En mjukare övergång i inredningen utan att för den skull ge ett 
sörjigt intryck ger mig lugnet som jag behöver på hemmaplan.
En rätt clean palett där jag kan andas och pusta ut mellan varven.
Nu lite mer the och en film.
Baksmälla och feber i kombo är ingen skön hit.
Även om gårdagskvällen väger upp fett.
Imorgon kommer ärtan och vi ska kramas hårt och länge.
När längtet känns i hela kroppen och man nästan kan känna hennes 
doft om man blundar och andas in.
På jobbet ser vi fram mot besök av Mija Kinning som föreläser
om livet hemma med fokus på kök.
Superkul och bra vecka på G.
Fokus och medicin på vägen.

Fin kväll.
Kramen M.




Foto via min PINTEREST




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar