2 augusti 2017

Vart fan är Tom Hardy och Nya Sovrumsdrömmar



Tom Hardy.
Mannen med tusen uttryck.
Inte ful någonstans.
Bilden ovan dök upp för första gången
på min P I N T E R E S T för nästan precis ett år sedan.
Då när jag klurade på det där med meningen med män senast.
När jag var SÅ trött på ambivalenta män i fegiskostym 
som inte vågar ta för sig och vet vad de vill ha.
Då bloggade jag om vad som skulle kunna vara 
typen av man jag skulle vilja springa på härnäst.
Utifrån den sköna utstrålning bilden ovan fortfarande ger mig.
Lätt galen och spontan man med humor.
Äventyrare med fötterna på jorden.

Nu har ju jag såklart inte någon som helst aning om hur Tom Hardy 
är som person och egentligen tror jag inte på att söka speciella
 karaktärsdrag men när bilden nu dök upp i flödet igen ett år senare så fick 
jag plötsligt den där sköna energin på vägen mot den där kemin
som jag så optimistiskt fortfarande vill tro på.
(lätt kluven mening, jag vet.)
Mot bästa vännen.
Mot det som bara ska kännas och inte tänkas så mycket på.
Längt och lust.
Eld och innerlighet.
Härlighet och energi.

Så, Tom Hardy vart fan är du?
Jag väntar.





Under tiden och på vägen mot ny energi tar jag tag i nytt projekt här hemma.
En 
FÖRÄNDRING.
Vi har två och ett halvt rum på rätt många kvadrat.
Ärtan och jag.
Att dela sovrum fick bli dealen om vi skulle kunna flytta in i vårt nya 
fantastiska hus för ett år sedan på pricken idag.
Att dela har funkat och funkar.
Jag har aldrig fastnat i boxen för vad och vilka ytor som måste finnas 
i ett hem och tanken på att skippa det så kallade 
vardagsrummet har kommit och gått en tid.
Nu har jag bestämt mig.
Vardagsrummet får bli mitt sovrum i någon form och ärtan ska 
få eget rum.
Hon som aldrig önskat eller klagat jublade högt när jag berättade 
och visade uppritad skiss på hur jag tänkt mig.
Två rum i ny skepnad och nya sovrumsdrömmar för mig.
Jag tänker gardiner i skirt linne.
Varma naturtoner som flörtar med det kalla och hårda.
Ett nytt rum att andas frisk nattluft i för mig och ett 
stort drömrum för mitt lilla hjärta att kompishänga i.
Hon ska bestämt ha blå toner och sänghimmel.
Fortsättning följer och here we go.









"Heartstopper, pantydropper."

Så löd beskrivningen till en av dessa bilder på Pinterest.
Humor och varsågoda ladies and gents.
Nu kör vi ONSDAG.


Kramen M.




2 kommentarer:

  1. Ja en riktig snygging!!!! Så bra det ska bli med eget rum till Skorpan och jag förstår hennes glädje. Du får ha kombinerat sovrum/vardagsrum, det går det med!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli toppen, kram och kärlek <3

      Radera