11 september 2017

MARIAS VAL



Då var det dags.
Jag har i samarbete med NOA NOA i Örebro fått 
det fina uppdraget att välja ut mina favoritplagg
från höstens/vinterns kollektion.
Vi har valt att kalla det 
MARIAS VAL.
Jag kommer under några tillfällen att visa dessa utvalda plagg
och styla dem på mitt sätt med en tanke 
om hur lätt du kan variera din garderob med ganska få plagg,
om du bara törs leka lite utanför den där boxiga boxen.
Först ut är en kombo med tre blusar, en kappa, en kofta,
en tunika och två par byxor.
Som sköna detaljer har jag valt en canvasväska där allt får plats 
som den lilla svarta skinnväskan, ett bälte/halsband i skinn
och även en fantastisk liten strassring som tillsammans 
med det övriga enkla får sticka ut som en glassig liten godisbit på lillfingret.
Färgskalan går i blått och svart, med endast en vit blus som krispigt sticker ut.
Alla de plagg jag har valt går att kombinera och variera 
tillsammans i oändlighet.
Skinnbrallan använder jag både till vardag och fest.
Skorna blir ofta det som avgör stilen och som en uppstickare till mina 
favoritbyxor har jag valt en cool velourbralla med 
bred mudd och dragsko.
Till dem bär jag pumps till fest och hepp på den skönaste byxa jag haft.
En upphottad mjukisbralla helt enkelt.


Tunika i svart med fina detaljer i ärmslut som man kan 
välja att visa eller inte.
Med beiga pucks händer det något kul till en annars ganska 
basic look som iof alltid känns lagom dressad och rätt.


Kappan.
Denna tunga kappa i oversizemodell som
andas maskulint men ändå känns kvinnlig.
Den uppvikta kragen och avskalade designen är galet bra.
Ett höstmåste.



Lite blingbling skadar inte.
Men bara pyttelite precis som ringen ovan.
Godis deluxe på mitt skrivbord eller på mitt finger.




Resa-bort-väskan.
Snygg.
Enkel.
Rejäl.
Finns i två färger och behöver inte så många ord.
När bra är bra liksom.


Randigt och djupt uppknäppt för att dämpa det söta och tillknäppta.
Något jag ofta tillämpar då jag behöver lite mer rå feeling 
på mina plagg för att känna mig hemma.
I alla tre blusar har jag även valt att hoppa upp i storlek
för att få en skön oversizekänsla.
Prova dig fram och titta inte så mycket på vad
storlekslappen i nacken visar.
Vad trivs du bäst i är frågan du i stället bör ställa dig.


Mjukisbrallan och basskjortan.
Till pumps och med fina lilla skinnväskan 
så är du i hamn.
Comfy men ändå dressat.
Lätt som en plätt i svart och vitt.


Sist men absolut inte minst.
Denna ljuvliga fodrade storkofta att bära ute eller inne.
Som ett skönt utstickarplagg och lite mer rocknrollig än många
andra koftor som ofta andas mer funktion än stil.
Tokälsk på den!



Nästa gång jag presenterar MARIAS VAL kommer
jag att visa en ny kollektion i nya material på
ett inovativt sätt.
"ON THIS NOTE"
heter kollektionen som tar NOA NOA framåt både i miljötänk
och i kreativa designutmaningar.
Att se fram mot om några veckor.

Som en extra fin bonus och skön start på veckan ger
NOA NOA I ÖREBRO också 20% rabatt på ETT HELT KÖP till
alla som uppger MARIAS VAL i kassan.

ENJOY 
och tack för mig.

Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar