28 mars 2018

Vägra Ge Upp & Nya Tag



Mitt älskade fikonträd.
Denna yviga växt som förra 
sommaren tog över halva köket
och inte behövde närmre 
presentation.
Så här på början till vår 
och efter lång mörk vinter
mår den inte lika fint.
Ängslig och tunn.
Full med sjukdom (spinn...)
Jag ger den några duschar 
till med såpa och vägrar ge upp.
Tips mottages gärna.

Att se fram mot är plockväxternas 
tid i inredningen.
Ni som följer mig vet hur mycket
jag älskar att spontanplocka 
grenar och blommor för 
att stoppa i vaser här och var.
Så enkelt.
Så ogenomtänkt.
Så vackert.
Längt på det och att se fram mot.














Daniella Wittes uteplats.
Så perfekt mysigt.
Kan stirra på den här bilden
hur länge som helst.
Någongång blir det trädgård 
för mig igen.
Så är det bara.

Snart påsk och nya tag.
Att stålsätta sig och tvinga sig.
Hämta energi från de håll man 
kan och hålla sig innanför 
vägens slitna markeringar mot 
klara mål.
Luddigt men tydligt 
och det ska bara gå den här 
gången också.

Nu påfyllning med energi
i form av snärta och film.
Gos i fåtöljen och 
stänga av en stund.

Man tackar och fin
kväll mina vänner.

Kramen M.

Foton via PINTEREST
& finaste outfiten från NOA NOA 
i ÖREBRO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar